• Esileht
  • MEIST
  • LIIKMED
  • UUDISED
  • TEGEVUSED
  • Koolitused
  • Kvaliteet
  • Kontakt

Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamat

Kvaliteet

  • Õppeprogrammide kvaliteet
  • Juhendajate pädevusmudel
  • 1. Kvaliteediseminar
  • 2. Kvaliteediseminar
  • 3. Kvaliteediseminar
  • Õppevara loomine
    • Koosloome seminar 14.06.2024
    • Koosloome seminar 8.08.2024
    • Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamat
    /
  • Kvaliteet
  • /
  • Õppevara loomine
  • /
  • Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamat
Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamat
Käsiraamat on koostatud Keskkonnainvesteeringute Keskuse rahastatud projekti „Juhendaja pädevusmudelit toetava õppevara loomine“ raames. Autorid esindavad mitut organisatsiooni, tuues kokku antud valdkonnas vajalikud kogemused ja oskusteabe. Projekti viisid ellu eksperdid Tallinna ja Tartu ülikoolist ning keskkonnaharidusest: Elina Malleus-Kotšegarov, Grete Arro, Helene Uppin, Helin Semilarski, Kadri Kalle, Annelie Ehlvest ja Maarika Männil; eripedagoogika alal aitas kaasa Heidi Öövel; projekti vedasid eest ja sisutegevust koordineerisid Aili Saluveer ja Krista Keedus.

Käsiraamat põhineb keskkonnahariduslike õppeprogrammide juhendajate pädevusmudelil ja toetab mudelis kirjeldatud pädevuste arendamist. Olemasolevad õppematerjalid koondati ja puuduv õppevara loodi Tallinna ja Tartu ülikoolide ning keskkonnahariduse ekspertide koostöös. Käsiraamatus toodu põhineb uusimal teadustööl hariduspsühholoogia ja keskkonnahariduse vallas. Iga peatüki lõpus on peatükki kokkuvõttev nn süsteemijoonis, mis võimaldab veelkord mõtiskleda vastava pädevuse (terviku) üle.

Grete Arro ütleb: „Õppimine ja õpetamine on selles mõttes sarnased, et me harjutame neid terve elu,
aga täiuslikult selgeks ei saagi. Üks põhjus on selles, et mõlemad on väga keerulised protsessid
ning teiseks muutuvad teadmised õppimise kohta aja jooksul aina täpsemaks, seejuures avastades
vahel ammu unustatud taipamisi. Sellegipoolest on alati mõtet jätkata püüdlemist mõnusama ja
sügavama õppimise ja õpetamise poole.”


Kuidas seda käsiraamatut kasutada?
Käsiraamatut võib kasutada nii iseseisvalt enese arendamiseks, õpikuna koolituste korraldamisel kui ka osana enesehindamise ja enesearengu protsessist koos enesehindamise töövahendiga.   
Käsiraamatut võib lugeda järjest alates esimesest kuni viimase peatükini või siis keskenduda huvipakkuvale pädevusele või teemale. Kõik peatükid on saadaval ka eraldi failina, et nende kasutamine oleks lihtsam, kui on vaja töötada ühe pädevusega. Loe peatükk läbi, vasta küsimustele ja tee harjutusi, et teema kohta rohkem teada saada.

Siit leiab valminud Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamatu
Käsiraamatut on võimalik kasutada ka pädevuste, ehk peatükkide kaupa:

Valdkond 1. Juhendaja on õppimist toetava keskkonna looja
Pädevus 1.1. Juhendaja on õppija motivatsiooni toetaja
Pädevus 1.2. Juhendaja on sügava õppimise ja õpioskuste arengu toetaja
Pädevus 1.3. Juhendaja on turvalise keskkonna looja ja hoidja

Valdkond 2. Juhendaja on looduse ja säästva arengu valdkonna asjatundja
Pädevus 2.1. Juhendaja on looduse valdkonna tundja ja säästva arengu põhimõtetega lõimija
Pädevus 2.2. Juhendaja on õppekava õppeprogrammiga siduja
Pädevus 2.3. Juhendaja on keskkonnahoidlike väärtuste kandja

Valdkond 3. Juhendaja on ennastjuhtiv ja koostöine tegutseja
Pädevus 3.1. Juhendaja on paindlik professionaal ja enesearengule suunatud õppija
Pädevus 3.2. Juhendaja on sotsiaal-emotsionaalsete oskuste rakendaja
Pädevus 3.3. Juhendaja on koostöö väärtustaja ja algataja

Lähemat infot saab - Aili Saluveer, ailile@gmail.com

MTÜ Eesti Keskkonnahariduse Ühing
Registrikood 80426530
Postiaadress: Lille 10, Tartu 51010
e-posti aadress ekhyhing@gmail.com
Kontonumber: EE162200221068068931 (Swedbank)
EKHÜ veebilehel kasutatud fotode autorid on Aili Saluveer, Veljo Runnel, Jonas Nahkor, Raul Savimaa ja Eva-Liisa Orula

  • Eesti keeles
  • English
  • Esileht
  • MEIST
    • Liikmed
    • Juhatus
    • Dokumendid
  • LIIKMED
  • UUDISED
  • TEGEVUSED
    • Kvaliteedi tagamine
    • Koolitused
    • Projektid
      • Kvaliteediprojekt 2021
      • Kvaliteediprojekt 2019
      • Koolitused 2021-2022
      • Koolitused 2020-2021
      • Koolitused 2019-2020
      • Koolitused 2018-2019
      • Rohepeegel 2018-2019
      • Arenguhüppe ettevalmistus
      • Rahastusvõimalused
      • ACF huvikaitse projekt
    • Töörühmad
    • Vestlusõhtud
      • Vestlusõhtu 27.01.2022
      • Vestlusõhtu 24.03.2022
      • Vestlusõhtu 28.04.2022
      • Vestlusõhtu 27.10.2022
      • Vestlusõhtu 24.11.2022
      • Vestlusõhtu 26.01.2023
      • Vestlusõhtu 23.03.2023
      • Vestlusõhtu 27.04.2023
      • Vestlusõhtu 23.11.2023
      • Vestlusõhtu 18.01.2024
      • Vestlusõhtu 14.03.2024
      • Vestlusõhtu 17.09.2024
      • Vestlusõhtu 17.10.2024
      • Vestlusõhtu 25.11.2024
  • Koolitused
    • Koolituspäevad
      • Koolitus "Kvaliteetne keskkonnaharidus"
      • Koolituspäevad 2025
      • Koolituspäevad 2024
      • Koolituspäevad 2023
      • Koolituspäevad 2022
      • Koolituspäevad 2021
      • Koolituspäevad 2020
      • Koolituspäevad 2019
    • Suveakadeemiad
      • Suveakadeemia 2025
      • Suveakadeemia 2024
      • Suveakadeemia 2023
      • Suveakadeemia 2022
      • Suveakadeemia 2021
      • Suveakadeemia 2020
      • Suveakadeemia 2019
      • Suveakadeemia 2018
    • Koolituste rahastamine
  • Kvaliteet
    • Õppeprogrammide kvaliteet
      • Õppeprogrammide hindamine
      • Kvaliteedimärgis
      • Programmide hindajad
      • Hinnatud õppeprogrammid
    • Juhendajate pädevusmudel
      • Pädevusmudel
      • Eneseanalüüsi töövahend
    • 1. Kvaliteediseminar
    • 2. Kvaliteediseminar
    • 3. Kvaliteediseminar
    • Õppevara loomine
      • Koosloome seminar 14.06.2024
      • Koosloome seminar 8.08.2024
      • Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamat
  • Kontakt
  • Eesti keeles
  • English