Keskkonnahariduse kvaliteedi tagamine
Eesti Keskkonnahariduse Ühingu tegevuse üheks olulisemaks eesmärgiks on keskkonnahariduse ja -teadlikkuse edendamine ühiskonnas ning keskkonnahariduse kvaliteedi tagamine. Ühing juhib keskkonnahariduse kvaliteedisüsteemi ülesehitamist koostöös Keskkonnaministeeriumi ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga, toetajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus.
Järgmisena on arendamisel keskkonnahariduslike õppeprogrammide juhendajate pädevusmudel ning selle alusel on kavas luua ka enesehindamise töövahend ning pädevusi toetav õppevara.
Kolmas osa kvaliteedisüsteemist on seotud keskkonnaharidust andvate keskustega.
Eesti Keskkonnahariduse Ühingu tegevuse üheks olulisemaks eesmärgiks on keskkonnahariduse ja -teadlikkuse edendamine ühiskonnas ning keskkonnahariduse kvaliteedi tagamine. Ühing juhib keskkonnahariduse kvaliteedisüsteemi ülesehitamist koostöös Keskkonnaministeeriumi ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga, toetajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus.
Keskkonnahariduse kvaliteedisüsteem luuakse Eesti keskkonnahariduse ja –teadlikkuse tegevuskava 2019-2022 alusel, mis võeti vastu 2018. aastal. Eesmärk on saavutada säästva arengu põhimõtetega keskkonnahariduse ühtlane tase erineva taustaga keskustes ja kindlustada heal tasemel ning usaldusväärse keskkonnahariduse kättesaadavus kõikjal Eestis. Kvaliteedisüsteem koosneb kolmest osast.
Esimene osa kvaliteedisüsteemist suunab tähelepanu keskkonnaalaste aktiivõppeprogrammide kirjeldustele, mida hinnatakse kindlaksmääratud kriteeriumite alusel. Õppeprogrammi kirjeldus on kirjalik lubadus selle kohta, mida ja kuidas õpitakse, sh rakendades säästva arengu põhimõtteid. Teadlikkus võimaldab muuta käitumist, kui mõistame loodust meie kultuuri ja majanduse alusena. Õppeprogrammides käsitletavad teemad on lõimitud riiklike õppekavadega ja nende elluviimiseks panustavad ka mitteformaalhariduse andjad.Järgmisena on arendamisel keskkonnahariduslike õppeprogrammide juhendajate pädevusmudel ning selle alusel on kavas luua ka enesehindamise töövahend ning pädevusi toetav õppevara.
Kolmas osa kvaliteedisüsteemist on seotud keskkonnaharidust andvate keskustega.