Õppeprogrammide kvaliteedi hindamine
2020.
aasta kevadel algas Eestis keskkonnahariduslike õppeprogrammide kirjelduste
kvaliteedi hindamine.
Kvaliteedi hindamise aluseks on Eesti keskkonnahariduse ekspertide koostöös välja töötatud kriteeriumid. Eesmärk on saavutada keskkonnahariduse ühtlane tase erineva taustaga
keskustes ja kindlustada heal tasemel ning usaldusväärse keskkonnahariduse
kättesaadavus kõikjal Eestis. Hindamist
korraldab Eesti Keskkonnahariduse Ühing.
Säästva arengu põhimõtete roll õppeprogrammis ja selle kirjelduses
Õppeprogrammi kirjeldus on terviklik ülevaade läbiviidava programmi teemast ja tegevustikust, see on lubadus programmi tellijale. Läbimõeldud õppeprogrammi kirjeldus annab selge ülevaate, kuidas seatud eesmärke ehk õpitulemusi saavutatakse. Iga programmi temaatika, eesmärgid ja aktiivõppe metoodika peavad lähtuma õppija vanusest ning olema kooskõlas vastava riikliku õppekavaga. Säästvat arengut toetava hariduse keskmes on arusaam, et keskkonnakasutuse ja -kaitse vahel peab valitsema tasakaal ning oluliseks tasakaalu hoidjaks on elurikkuse säilitamine. Sel põhjusel on säästva arengu põhimõtete käsitlemine keskkonnahariduslikus õppeprogrammis võtmetähtsusega. Oluline on õpetada mõistma seoseid loodus-, majandus- ja kultuurikeskkonna vahel. Arusaam seostest oma tarbimisharjumuste ja looduskeskkonna käekäigu vahel aitab kujundada vastutustunnet ja muuta oma valikud keskkonda säästvamaks. Vastutustundlik suhtumine keskkonda peab iseloomustama kõiki vanusegruppe.
Säästva arengu põhimõtete roll õppeprogrammis ja selle kirjelduses
Õppeprogrammi kirjeldus on terviklik ülevaade läbiviidava programmi teemast ja tegevustikust, see on lubadus programmi tellijale. Läbimõeldud õppeprogrammi kirjeldus annab selge ülevaate, kuidas seatud eesmärke ehk õpitulemusi saavutatakse. Iga programmi temaatika, eesmärgid ja aktiivõppe metoodika peavad lähtuma õppija vanusest ning olema kooskõlas vastava riikliku õppekavaga. Säästvat arengut toetava hariduse keskmes on arusaam, et keskkonnakasutuse ja -kaitse vahel peab valitsema tasakaal ning oluliseks tasakaalu hoidjaks on elurikkuse säilitamine. Sel põhjusel on säästva arengu põhimõtete käsitlemine keskkonnahariduslikus õppeprogrammis võtmetähtsusega. Oluline on õpetada mõistma seoseid loodus-, majandus- ja kultuurikeskkonna vahel. Arusaam seostest oma tarbimisharjumuste ja looduskeskkonna käekäigu vahel aitab kujundada vastutustunnet ja muuta oma valikud keskkonda säästvamaks. Vastutustundlik suhtumine keskkonda peab iseloomustama kõiki vanusegruppe.